Fotó: Tokár Eszter
A szabadúszó vállalkozók élete nem csak játék és mese, hiszen a munkák elérése előtt ezer akadályt gördít elénk az élet. De akkor mégis miért éri meg szabadúszónak, freelancernek lenni? Elmesélem a saját sztorimat.
A szabadúszó lét szépségei
Szövegírás, mint szabadúszó tevékenység?
Szabó Erika vagyok, szabadúszó szövegíró. A szövegírás nem egyszerű műfaj. A számtalan szövegtípus mellett még a marketingbe, seo-ba és persze az ügyfelekkel való kommunikációba is bele kell tanulnia annak, aki ilyesmire adja a fejét. Nekem onnan jött az ötlet ehhez a vállalkozáshoz, hogy korábban elvégeztem egy újságírói tanfolyamot és bár szakmát váltottam, az írás mégis az életem szerves része maradt.
A szövegíráson felül az online megjelenés több elemével is foglalkozom, mint például social media posztok készítése, szerkesztése és/vagy időzítése, kiadványszerkesztés, honlapkészítés. Alkalomadtán pedig webshopok támogatását is elvállalom.
A szövegírási szakterület nehézségei
1. A telített piac
A fentebb említett szakterületek rendkívül telítettek a piacon, ennek ellenére mégis fejest ugrottam a vörös óceánba 2020 júniusában. Habár tudtam, hogy nehéz lesz kitűnni a tömegből, azért bíztam magamban.
Mégis hogyan sikerült a szabadúszó szövegírók közt kitűnni?
Az első hónapjaimban azt láttam, hogy az organikus hirdetési ajánlatok legnagyobb része szöveges hirdetés. Csak elvétve voltak képes hirdetések, így én inkább ezt választottam. Hónapokon keresztül működött a módszer ügyfélszerzésre! Hónapok múlva már azt láttam, hogy szinte mindenki így hirdet és már nem vagyok ezzel feltűnő. Ezért egyszerű szöveges hirdetésre váltottam és most ez működik. A lényeg, hogy tűnj ki a tömegből!
2. A bizalom
Az új ügyfelek néha igazán furcsa sztorikat mesélnek arról, hogy milyen rossz tapasztalataik voltak korábbi szövegírókkal. Ezúton is köszönöm a belém fektetett bizalmat, ha olvassátok!
Olyanokat meséltek, hogy egy szövegírótól kapott szöveg tele volt helyesírási hibákkal és magyartalanságokkal. Az adott vállalkozó nem válaszolt, nem adta le határidőre az ígért anyagot, nem tájékoztatta az ügyfeleit az esetleges csúszásról és volt, hogy teljesen eltűnt. Ez valahogy hihetetlen magatartás nemcsak az üzletben, de még a magánéletben is. Persze amelyik ügyfél így járt; sajnos szkeptikus a szövegírók képességét és megbízhatóságát illetően. Így még a bizalmat is el kell nyerni.
Hogyan tudod mégis elérni a bizalmat?
Ha csak törekedsz a legjobb minőségű munkára és garanciát vállalsz érte, akkor az ügyfeleid is elégedettek lesznek. A munkán felül pedig kommunikálj. Nem szégyen megcsúszni, elakadni, lebetegedni és nem szégyen az sem, ha esetleg családi problémák miatt nem tudod tartani a határidőt. Ekkor a lehető leghamarabb tájékoztasd az ügyfelet arról, hogy mikorra tudod elkészíteni az anyagot.
Válságálló vállalkozás? Mivel számolj, ha vállalkozásba kezdenél?
Hogyan tudod ezt megoldani?
Én nem hagytam annyiban, ezért éjt nappallá téve dolgoztam az online megjelenésem feljavításán, hirdetéstípusok kitalálásán, marketinges és brandfejlesztő könyveket olvastam, teljesen átalakítottam a honlapomat, kibővítettem a szolgáltatásaimat és csomagajánlatokat vezettem be.
A vége az lett, hogy 3 hónapnyi küszködés után végül egyik pillanatról a másikra elkezdtek záporozni az ügyfelek. A januári hónapomat sikeresen zártam és már februárra is van annyi megrendelésem, hogy még a januárinál is jobb lesz.
Az üzenetem neked
Írta:
Szabó Erika – szabadúszó szövegíró
erikaszabo.hu