“Ez a hirdetés mesterséges intelligenciával készült.” Egy online kereskedelemre specializálódott grafikus értékelése következik. 

Mesterséges intelligencia, okosotthon és még mit nem?

A digitális fejlődés üteme manapság szinte lekövethetetlen. Már nem csak fikció egy olyan élethelyzet, amiben reggel a robotkutyád hozza be az okoskévéfőződ által ébredésedre elkészített kedvenc löttyödet. Majd az asztalhoz ülve egy drón repíti be az automatikusan nyitódó ablakodon a reggelidet, amit az okoshűtőd rendelt. Mindezt egy olyan épületben amit digitális nyomtatóval építettek és mesterséges intelligencia tervezett a te és családod személyes preferenciái alapján amiket az okostelefonjaitok rögzítettek.

Grafikusok, marketing szakemberek reszkessetek, a kreatív mesterséges intelligencia megérkezett?

Eretnekség vagy a fejlődésünk kulcsa? Igen kényes téma ez. Viszont az is tény, hogy aki nem változik az lemarad. És bizony lehet ellene menni mindennek, de valljuk be ez nem sokat változtat a nagy egészen, mi viszont még több energiát vesztegetünk el olyan dolgokra, amik következtében még nagyobb hátrányba kerülünk a technológiai újításokat elsőként bevezetőkkel szemben.

Személy szerint én is grafikusi háttérrel rendelkezem. Jelenleg saját reklámügynökségemben több online futó brand ügyeit kell egyszerre managelnem és bizony rengeteg energiát emészt fel az online kommunikációink kreatív anyagainak elkészítése vagy elkészíttetése.

A napokban szembe jött velem a cikk fejlécében található hirdetés és bizony nekem se sok kellett, hogy elsők között tesztelhessem.

Adcreative.ai hirdetések tervezése grafikus nélkül Google Ads, facebook, instagram és társaira optimalizálva.

Vajon tényleg működik? Hogy ezt kiderítsem elvégeztem egy gyorstesztet. Idegenként tapogatózva ismerkedtem a rendszerrel és lelövöm a poént:

A regisztrálást követően fél órával már előttem volt 100 grafika konverziós szempontok szerint rangsorolva.

A 7 napos próbaverzióval kezdtem. Itt még ugyan korlátozottak a lehetőségek, de kellően sokrétűek ahhoz, hogy hatékonyságáról meggyőződjem.

Első lépésben feltöltöttem egyik brandünknek, a ClickMe Smart Card / digitális névjegykártya és miniweboldal generátor szerkesztőnknek a logóját, amiből a mesterséges inteligencia automatikusan meghatározta a hirdetések tervezésénél előnyben részesített szín összetételeket, betűtípust és társait. Zseniális.
Természetesen ezek utólagosan is változtatható paraméterek, amennyiben úgy döntünk felülbírálnánk a döntéseket.

Hirdetés célközönségének meghatározása creative AI segítségével

Ezt követően lehetőség van röviden megadni a brand leírását, majd kulcsszavazni a célközönségünket. Ez egy kulcsfontosságú tényező hiszen a kreatív hirdetés tervező nem csak a grafikai megjelenítésért felel, hanem legalább annyira a kreatív hirdetési szövegek elkészítésében!

Kreatív szövegírás hirdetésekhez mesterséges intelligenciával hatékonyan

A grafikát épp a digitális névjegykártya termékünk hirdetéséhez tervezem, ami már önmagában is egy nagyon újkeletű dolog, hiszen valljuk be őszintén, a legtöbb magát innovatívnak és modernnek valló cég is még mindig papír alapú névjegykártyát osztogat az alkalmazottainak és az NFC technológiás megoldásokról esetleg csak hírből hallottak.

Szóval kíváncsi voltam, mit kezd ezzel a mesterséges intelligencia? Hiszen ez nem egy olyan elterjedt, könnyen meghatározható dolog, mintha azt mondanám karácsonyfát árulok decemberben a helyi szupermarket parkolójában.

Az eredményt látva megértettem igen is megalapozott a digitális segédeszközök létjogosultsága életünkben.

Sok preferenciát bevallom nem adtam meg, lényegében 200 karakterbe kellet belesűríteni mindent. Bevallom először azt hittem az azokban szereplő kulcsszavakat felhasználva generálódik le valami tipikus szöveg. Az eredmény viszont elképesztő. Az Adcreative.ai csapata egy olyan rendszert hozott létre, ami tényleg gondolkodik és tovább gondolja a megalkotandó tartalmakat olyan gondolatokkal, amelyek némelyike még fel sem merült bennem, pedig valóban egy hatékony értékesítési kommunikáció lehet!

Természetesen több nyelven is ért, így ha szeretném akkor portugálul is megtervezi a hirdetésem. A magyar sajnos még nincs benne, de bármikor átírhatóak a szövegek, ha egy “intelligens” gondolat megtetszene. 🙂

Hogy mivel marketingezné a mesterséges intelligencia a digitális névjegykártyát mint olyat? Nézzünk néhány példát erre:

Intelligens képgaléria vagy saját háttérelemek

Amennyiben nincs konkrét megjeleníteni kívánt háttérképed, erősen javasolt megkérni erre is a rendszert. Sajnos a legjobb stock anyagokért külön jogdíjat kell fizetni, de az ingyenesek között is találhatunk bőven számunkra megfelelőket.

Az eredmény

Ahhoz képest, hogy az ingyenes próbaverziót teszteltem, 100 olyan másodpercek alatt generált hirdetési anyagot kaptam amikben meg lehet találni azt a néhányat amik jól használható grafikák lehetnek. 

Lássuk hát a végeredményeket:

Hogyan tovább?

Azt hiszem érdemes mindent a helyén kezelni. A mesterséges intelligencia a kreatív tevékenységekben is óriási segítség lehet. Összefüggésekben gondolkodik. Ahogy egyre okosabb lesz, egyre több olyan dolgot, felhasználói szokást, kattintási rátát, kulcsszavazást képes kiértékelni, hogy minél hatékonyabb hirdetések készülhessenek.

“Ugyanakkor azt szoktam mondani, az okoseszközök is okos felhasználót igényelnek annak érdekében, hogy a végeredmény ne előre egyet, hátra kettőt legyen.”

Úgy gondolom, remek kiegészítő lehet a jövőben ez és hasonló programok a kreatív tervezésünk eszköztárába beépítve. Meg van a kellő hozzáadott érték benne, de nemfogja leválltani teljes egészében a Canvát, mint ahogy a Canva sem váltotta ki munkánkban teljes egészében a Photoshopot, vagy a kreatív emberi gondolkodásunkat, ami továbbra is minden kreatív alkotásunk nélkülözhetetlen kiindulópontja kell legyen.

Írta:
Vasas Gergő
Online Marketing és E-commerce / számos online Brand alapítója.

Referencia link a 7 napos próbaverzióhoz:
https://free-trial.adcreative.ai/bswdgwalw1vp