Hiszen a közmondás is azt tartja, hogy egy kép többet ér ezer szónál!

Nézd meg ezt a képet. Szívesen elmennél ide, ugye?

De ha azt mondanám neked, hogy fizess be egy nyaralásra és elviszlek ide, akkor azért nem nyúlnál a pénztárcádért… Hiszen ezernyi kérdésed van: hol van ez pontosan, hogyan jutsz oda, mennyibe fog kerülni, hol lesz a szállás, benne van-e az árban az ellátás, milyen szolgáltatások vannak a szállodában….

Nos, ezért kell az ezer szó a kép mellé

És nem csak akkor, ha luxusnyaralást árulsz: még a legegyszerűbb termékeknél is, mint például a mindennapi kenyerünk, egy csomó olyan kérdése lehet a vásárlónak, amit előre meg kell válaszolnod, ha azt akarod, hogy meg is vegye a terméket. A kenyér is lehet sima, barna, teljes kiőrlésű, gluténmentes, lehet, hogy még aznap kiszállítod, lehet, hogy csak másnap, lehet, hogy csak személyesen lehet átvenni a boltodban… Egyáltalán ki vagy te, és miért pont tőled rendeljem?

És ezek még csak …

a szükséges technikai információk, amiket akkor akar tudni a potenciális vásárlód, amikor már döntött a vásárlás mellett. Ám eddig a pontig hosszú és rögös az út; először is rá kell, hogy találjon a webshopodra, utána meg kell győznöd, hogy szüksége van a termékedre (vagy nincs rá szüksége, de akarja), el kell érned, hogy bízzon benned, hogy téged válasszon. Ez pedig sokszor hosszú folyamat.

Az a pillanat, amikor értékesítesz valamit a honlapodon…

az csak a jéghegy csúcsa, odáig el is kell jutni. Előbb fel kell kelteni az emberek érdeklődését, oda kell terelni őket az oldalra, bizalmat kell építeni… És ezt mind-mind a szavak erejével lehet elérni.

A jó szöveg nem csak az olvasóknak fontos…

hanem a keresőknek is. A Google és más keresőmotorok egyelőre jobbak a szövegek olvasásában, mint a képek értelmezésében. Ezért fontos, hogy az a szöveg keresőoptimalizált legyen. Persze ez nem azt jelenti, hogy lebecsülnénk a képek erejét: ahogy az étteremben, itt is a látvány és a tartalom együttese fogja meghozni az emberek étvágyát. A legszebb design sem ér semmit, ha nem tudod jól eladni a terméked, és a legjobb szöveget sem fogja senki elolvasni, ha egy fehér lapra, egyetlen tömbben teszed fel.

Azt mondják, hogy az emberek ma már nem olvasnak

Ez igaz is, meg nem is: hosszú, unalmas szövegeket valóban nem böngészgetnek már túl sokan, de ha jól írsz, tudod, hogy hova mennyi szöveg illik, és ezt izgalmasan is tudod tálalni, akkor a szöveg még ma is az egyik legütősebb marketing eszköz a vállalkozásodban. Nem csak írásban van szükséged jó szövegekre, hanem a podcastekben, videókban is fontos, hogy szövegelsz.”

Részlet Nagy Tímea – birge – Írd meg magad! című szövegíró tankönyvéből. A teljes könyvet ide kattintva tudod beszerezni

A könyvben megmutatom, hogy mit írj, hogyan, és azt is, hogy hogyan tálald. Szó lesz még a marketing pszichológiájáról, a vásárlási döntésekről, értékesítésről, keresőoptimalizálásról… és még sok másról:)